Powered By Blogger

About Me

My photo
YASSIN SAHAJA RM0.80 SEN YASSIN + HOTSTAMPING RM1.30 SEN SAHAJA YASSIN + KOTAK RM1.50 SAHAJA YASSIN + KOTAK + HOTSTAMPING RM2.00 SAHAJA YASSIN + KOTAK + TASBIH RM2.50 SAHAJA (MINIMUM ORDER 100 UNIT) SMS/WHATSAPP 0149129986 (BELLA)
Daisypath Anniversary tickers

10 December 2012

PUNCA JERAWAT

Penting utk mengetahui penyebab dan punca jerawat yang hinggap di wajah.. jika ini terjadi, bukanlah sebab produk semata-mata. Jom kita baca info ini; Penyebab dan Punca Jerawat;

- Jerawat di Dahi Suhu/haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan mungkin terlampau letih dalam erti kata lain tekanan atau Stress.
Tips: Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air kosong dgn banyak.

- Jerawat di Hidung Jika jerawat singgah dikawasan hidung mungkin haba perut yang tidak stabil dan sistem penghadaman yang bermasalah/sukar utk buang air besar.
Tips: Banyakkan makan buah-buahan/sayuran utk membantu sistem penghadaman bekerja dengan lebih baik. Kalau perut bersih, muka pun bersih.

- Jerawat di Dagu Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah. Selalunya petanda utk datang period.
Tips: manjakan diri dengan bau-bauan aromaterapi yang boleh membantu merelekskan dan mengimbangi hormon.

-Jerawat di Pipi Berkemungkinan fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah. Juga berkait rapat dengan masalah paru-paru.
Tips: Amalkan gaya hidup sihat. Sentiasa lah berada dalam persekitaran yang bersih. Jauhi rokok dan asap rokok.


JAGA KESIHATAN!JAGA KECANTIKAN

No comments:

Post a Comment